odyssey

A song A story

halcyon - BLÜ EYES

[第262张明信片&想您]


您在天堂也一定会想我们了吧。

我好想您呀。


There’s a house just off of halcyon road 

名为halcyon的路边有幢房子

On a mesa overlooking the central coast

矗立山丘之上,俯瞰中央海滩

It’s where my grandma and my grandpa both grew old

我外婆和外公就是在这白头偕老

And it’s always been my home away from home

而它永远是我的离家后的港湾

I grew up playing in the backyard

我从小就在后院嬉戏玩耍

Swinging on the swingset

荡着秋千长大

No idea what the real world was

还不知道真实的世界到底长什么样子

Or how crazy it gets

换而言之,它变得会多么疯狂

Playin hide and seek

也曾在树林里玩躲猫猫

With my cousins in the trees

与我的兄弟姐妹们

No clue then how much it all would mean to me

当时的我还不知道这对我有多宝贵

I owe it all

无以为报

I owe it all

我全都无以为报

To the memories in those four walls

敬那四面墙的记忆

I owe it all

我无以为报

I owe it all

我真的无以为报

To the ones that taught me to love big and strong

敬那些教会我博大而强烈的爱的人


On Sunday mornings we would drive down to the beach

每周日早上,我们会开车去海边

All of us kids piled into the backseat

所有的孩子都挤在后座

Run up and down the dunes and jump over the creeks

在沙丘上肆意奔跑,在小溪上欢呼雀跃

Since then, I don’t think I’ve ever felt so free

从那以后,我觉得我从来没有那么自由过

Come home and hang out in the parlor

回家后在客厅闲逛

After the sun went down

正是夕阳西下

That old beanbag from the 60s was

那个60年代的老豆袋坐垫

The best seat in the house

是全屋最棒的座位

Every night by 9:00

每天晚上九点

We’d end up singing Beatles songs

我们就会以披头士的歌结束这一天

3 part harmonies I swear still linger on

三声部和声,我发誓还在我脑中萦绕

I owe it all

无以为报

I owe it all

我全都无以为报

To the memories in those four walls

敬那四面墙的记忆

I owe it all

我无以为报

I owe it all

我真的无以为报

To the ones that taught me to love big and strong

敬那些教会我博大而强烈的爱的人

When grandpa finally said goodbye

当爷爷最终还是离开时候

We sat in the living room and cried

我们坐在客厅,悲恸欲绝

And I knew it would never be the same

我知道一切不再与以往一样

We took a walk, watched the sunset,

我们起身散步,眺望远方余晖

and I knew it all would be ok

我知道这一切都会好起来的

I owe it all

无以为报

I owe it all

我全都无以为报

To the memories in those four walls

敬那四面墙的记忆

I owe it all

我无以为报

I owe it all

我真的无以为报

To the ones that taught me to love big and strong

敬那些教会我博大而强烈的爱的人

评论
热度(6)

© odyssey | Powered by LOFTER